공지사항

  • 2021-1 교환학생프로그램 추가모집 안내 (Additional Recruitment for ESP Spring 2021)

    2020.07.24 Bang-Wool Yim 1419
  • [2021-1학기 교환학생프로그램 추가모집 안내]

    1.
    서류제출 기간: 2020. 7. 27.(월) ~ 7. 28.(화) 9:00~17:00 (점심시간 12:00~13:00 제외)

    2. 서류제출 방법: 이메일 제출, ysoia@yonsei.ac.kr


    3. 배정대학 결과 발표: 2020. 7. 29.(수)

    4. 제출서류
    1) 2020. 7. 23.(목) 최초모집 발표결과 대학 미배정자
    가. 희망교환대학표(page 2)만 제출(국가코드, 대학코드 기재 안 함. 다른 서류 제출 불필요)

    2) 추가모집이 최초 지원인 지원자
    가. 교환학생프로그램 추가모집 지원서, 희망대학교환표, 서약서, 개인정보 수집?이용 동의서 일체
    * 희망대학교환표 작성 시 국가코드, 대학코드는 기재 안 함
    나. 토플성적표 사본 1부 (토플 응시일은 2019. 3. 1. 이후만 유효)
    다. 전형료 (영어권 지원자만 해당)
    1) 입금계좌: 우리은행 126-000350-18-377 (학)연세대학교
    2) 송금자명: 지원자명
    3) 전형료: 10,000원

    <
    비고>
    1. 추가모집 대학 리스트 중, 최초모집 결과발표 후 취소자 발생으로 인해 결원 TO가 발생한 학교가 포함되어 있습니다.
    2. 이미 학교배정을 받은 경우 추가모집에 재지원이 절대 불가합니다.
    3. 비영어권의 경우 5월에 실시된 비영어권 시험을 이미 보신 분에 한해 지원 가능합니다.
    4. 배정대학 결과발표는 7. 29.(수)까지 개별 이메일로 알려드립니다. 미배정된 경우에도 연락 드립니다.

    감사합니다.

     

    [Additional Recruitment for ESP Spring 2121]

    1. Application Submission Deadline: 2020. 7. 27.(Mon) ~ 7. 28.(Tue) 9:00~12:00, 13:00~17:00

    2. How to Submit: Email submission of electronic files (doc, PDF), ysoia@yonsei.ac.kr 

    3.  Notification of Placement Results: 2020. 7. 29. (Wed)

    4.  Required Documents
    1) Those who were not placed to any university based on the result notified on July 23rd  
    가. List of universities of your choice only (page 2 only, no other documents required)

    2) Those who didn’t apply during the first recruitment period should submit the following documents.
    가. Application form, List of universities of your choice, Pledge, Consent to collect, use and disclosure of personal information
    나. A photocopy of TOEFL score (Test date must be after March 1st, 2019)
    다. Placement Fee Payment (English program applicants only)
    1) Bank Account Number: Woori Bank, 126-000350-18-377
    2) Sender: Name of Applicant
    3) Fee: KRW 10,000

    <Notes>
    1. The list includes spots for those who cancelled the program after the result is confirmed on July 23rd and additionally secured spots.
    2. Those who have already been placed to a university are not able to change their assigned university and are not able to re-apply in this additional recruitment period under any circumstances.
    3. For non-English programs, those who didn’t take the non-English examinations in May are not eligible to apply for the additional recruitment.
    4. We also accept documents by mail. The documents should arrive at the office by Jul 28th, 5:00 pm.
    5. Results will be informed via email by July 29th at the latest.

    Thank you.